Wat ik concreet kan betekenen als Personal Assistant voor Communicatie

Communicatie
Het overbrengen van een boodschap is wat we communicatie noemen. Een van de moeilijkste dingen is communicatie tussen mensen onderling. Op deze pagina echter gaat het om de wijze waarop je communiceert met je doelgroep. Centraal staat dan ook het imago van je bedrijf en van jou zelf als representant. Hoe zet je bijvoorbeeld je bedrijf in de markt. Wat maakt jouw product of dienst bijzonder. Wat maakt jou zelf bijzonder. Wat is je Unique Selling Point (USP) waarmee je je van anderen onderscheidt voor een succesvol ondernemerschap.

DOELGROEP
Welk soort mensen heb je graag in je doelgroep en welke niet. Wat hebben ze gemeenschappelijk. Waarmee kun je ze helpen om tot een oplossing te komen. Welk resultaat kun je bieden zodat ze juist voor jou kiezen! Hoe ga je deze mensen bereiken? Hoe communiceer je met ze zodat ze zich aan je gaan binden.

GROEIEN
Als je dit voor elkaar hebt, wil je groeien en heb je dus meer klanten nodig. Okay, nu neemt je omzet toe, maar stijgt ook je werkdruk, dus wat ga je doen om met minder inspanning meer resultaat te krijgen. Het is van essentieel belang hoe je naar buiten treedt, dat je aan het imago werkt van je bedrijf en van jezelf. Dat klanten je vertrouwen omdat je waarmaakt wat je zegt.

SUCCESVOL ZIJN
Netwerken doe je waarschijnlijk wel. Maar bij public relations (PR) wordt het misschien al wat lastiger. Zelf kom je er mogelijk niet aan toe, maar wie pakt het voor je op? En wie regelt de publiciteit? Bijvoorbeeld via sociale media, een persbericht of een nieuwsbrief. Wil je succesvol zijn, dan heb je dus iemand nodig die je helpt met communicatie en marketing.

Is dit wat je stoort?

  • Je ziet het belang van communicatie om je marktpositie te versterken, maar je mist iemand die dit voor je oppakt.
  • Je hebt (nog) geen helder plan voor een succesvolle(re) onderneming met groeiende omzet binnen je doelgroep.
  • Je bent alleen met je gedachtegoed. Je mist iemand die je begrijpt en snel kan schakelen met een goed plan.
  • Je mist een sparringpartner om ideeën uit te wisselen, een heldere visie en een boeiende pitch te ontwikkelen.
  • Het uitbreiden van je netwerk en vertrouwen wekken door continue aanwezigheid op je sociale media is tijdrovend.
  • Je website moet anders om meer bezoekers te trekken die tot actie worden aangezet om klant te worden.
  • Website, blog, video, nieuwsbrieven, persberichten, lezingen en workshops zijn niet jouw ding.
  • Je vindt het moeilijk de juiste toon te raken met teksten en lay-outs voor je doelgroep in uniforme huisstijl.

Dit is wat je krijgt

  • Korte persoonlijkheidstest om te analyseren waar je kracht ligt en waar je ontwikkelingsbehoefte.
  • Analyseren wat je graag doet en waar je goed in bent in relatie tot specifiek te maken doelgroep.
  • Specifieke invalshoek (niche) uitwerken, USP’s benoemen voor je elevatorpitch om direct interesse te wekken.
  • Missie en Visie ontwikkelen: waar sta en ga je voor en waar wil je naartoe met je bedrijf.
  • Financiële doelstellingen benoemen, verdienmodel en planning maken.
  • Praktische hulp om meer klanten te krijgen via social media en een website die voor je werkt.
  • Community opbouwen via sociale media, website, e-books en relatiebeheer.
  • Teksten en lay-outs voor promotie via traditionele en sociale media in een herkenbare stijl.
  • Sparringpartner en coach om je performance te versterken en  slim te netwerken.
  • Regelmatige publicaties op sociale media m.b.v. efficiënt actieplan en traditioneel als persbericht of reclame-uiting.

En dit is het resultaat
Een onderneming waar je elke dag met plezier aan werkt. Je doet wat je graag doet en waar je gelukkig van wordt. Je bouwt een community op van mensen die je leren kennen, leuk gaan vinden en vertrouwen in je krijgen om tot zaken te komen. Je bedrijf groeit en daarmee ook je marktpositie. Een stijgend inkomen geeft je financiële vrijheid. Met een andere werkmethode blijft er meer tijd over om daarvan te genieten. Een strategisch plan van aanpak voor communicatie en marketing is het geheim achter jouw succes. Als jouw personal assistant ben ik trots daaraan te mogen bijdragen. Ook trouwens als er raakvlakken zijn met kwaliteitsmanagement, personeel en organisatie of directiesecretariaat.

Laat jouw zorg mijn uitdaging zijn

sf2a1840k1000

Als persoonlijk assistent en sparringpartner met meer dan 25 jaar ervaring help ik je te excelleren in wat je graag doet. En wat voor jou bijzaak is, zul je bij mij in goede handen weten.

Meld je hier aan voor een vrijblijvend oriënterend gesprek

NU AANMELDEN
Logo_VTM Montage en Geveltechniek (WEB)Je krijgt een kick als je merkt dat het werkt

Berend heeft de eigenschap om zich in te leven, mee te denken en vooruit te zien. Als je met hem in gesprek bent heeft hij weinig uitleg nodig om helder te krijgen waar je staat en waar je naartoe wilt. Hij geeft structuur aan je gedachten en vult ze aan met ingevingen die hij daarbij krijgt. Tijdens het sparren ontstaan nieuwe ideeën. Het geeft een kick als je er wat mee doet en merkt dat ze werken. Voor mij is dit leerzaam geweest in een werkkring en nu – als zelfstandig ondernemer – vooral praktisch. Wat je samen hebt bedacht maakt Berend overzichtelijk en concreet in een efficiënt plan van aanpak met acties, prioriteiten en status.

Zo is bijvoorbeeld de website voor VTM Montage en Geveltechniek tot stand gekomen. Berend is daar actief mee bezig geweest qua inhoud, uitstraling en bereikbaarheid van mijn doelgroep. Hij heeft de website binnen de tijd naar volle tevredenheid opgeleverd. Zelf heb ik niet veel meer hoeven doen dan wat kreten en foto’s aanleveren en feedback geven als daarom werd gevraagd. Zo gaat het ook als ik hem inschakel voor een idee, een passende tekst of presentatie. Als coach en personal assistant is Berend een sparringpartner die tevens de uitvoerende taken op zich neemt waar je zelf niet aan toekomt.

Elco VerwoertVTM Montage en Geveltechniek

Inspiratie opdoen in een oriënterend gesprek

AFSPRAAK MAKEN