Communicatie
Het overbrengen van een boodschap is wat we communicatie noemen. Een van de moeilijkste dingen is communicatie tussen mensen onderling. Op deze pagina echter gaat het om de wijze waarop je communiceert met je doelgroep. Centraal staat dan ook het imago van je bedrijf en van jou zelf als representant. Hoe zet je bijvoorbeeld je bedrijf in de markt. Wat maakt jouw product of dienst bijzonder. Wat maakt jou zelf bijzonder. Wat is je Unique Selling Point (USP) waarmee je je van anderen onderscheidt voor een succesvol ondernemerschap.
DOELGROEP
Welk soort mensen heb je graag in je doelgroep en welke niet. Wat hebben ze gemeenschappelijk. Waarmee kun je ze helpen om tot een oplossing te komen. Welk resultaat kun je bieden zodat ze juist voor jou kiezen! Hoe ga je deze mensen bereiken? Hoe communiceer je met ze zodat ze zich aan je gaan binden.
GROEIEN
Als je dit voor elkaar hebt, wil je groeien en heb je dus meer klanten nodig. Okay, nu neemt je omzet toe, maar stijgt ook je werkdruk, dus wat ga je doen om met minder inspanning meer resultaat te krijgen. Het is van essentieel belang hoe je naar buiten treedt, dat je aan het imago werkt van je bedrijf en van jezelf. Dat klanten je vertrouwen omdat je waarmaakt wat je zegt.
SUCCESVOL ZIJN
Netwerken doe je waarschijnlijk wel. Maar bij public relations (PR) wordt het misschien al wat lastiger. Zelf kom je er mogelijk niet aan toe, maar wie pakt het voor je op? En wie regelt de publiciteit? Bijvoorbeeld via sociale media, een persbericht of een nieuwsbrief. Wil je succesvol zijn, dan heb je dus iemand nodig die je helpt met communicatie en marketing.